Białko jest jednym ze składników odżywczych, potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jak powszechnie wiadomo, białko nie powoduje odkładania się tkanki tłuszczowej.

Wpływa natomiast na budowę masy mięśniowej. Dlatego też, ten składnik odżywczy jest podstawą diety sportowców oraz głównym składnikiem diety Dukana.

Jeszcze kilka lat temu dieta ta cieszyła się ogromną popularnością. Współcześnie wciąż ma wielu zwolenników, jednak warto zdać sobie sprawę, że zasady jakimi rządzi się ta dieta mogą mieć bardzo negatywny wpływ na zdrowie.

W pierwszych tygodniach odżywania się zgodnie z zaleceniami diety Dukana trudno jest zauważyć jakiekolwiek zmiany w organizmie (poza utratą wagi). Z czasem jednak, coraz bardziej doskwierające zaczynają być biegunki lub zaparcia.

Ponadto organizm jest osłabiony, cera poszarzała, a włosy i paznokcie łamliwe. Długotrwałe odżywanie się według diety Dukana jest bardzo niebezpieczne dla układu trawiennego.

Ten sposób żywienia może doprowadzić do zaburzeń żywieniowych, bólów brzucha, wzdęć, a nawet do nadwrażliwości jelita cienkiego, z którym trzeba będzie nauczyć się żyć.