Jak powinna wyglądać piramida zdrowego żywienia

Każda dieta inaczej każe dobierać produkty spożywcze odpowiedzialne za utrzymanie prawidłowej wagi i zdrowego trybu życia. Niektóre diety stawiają głównie na białko, inne na soki i owoce, jeszcze inne proponują, by jeść cokolwiek – ważne, by zachowywać odpowiednie proporcje.

Również dieta śródziemnomorska poklasyfikowała produkty według ich „przydatności” do menu. W diecie śródziemnomorskiej najważniejsze są produkty zbożowe.

Podstawę stanowi pieczywo, makarony, kasza, czy ziemniaki, dostarczające zarówno energii, jak i witamin, czy minerałów, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania. Równie dużo uwagi powinno poświęcać się obecności orzechów i roślin strączkowych w codziennym jadłospisie.

Następnie ważna jest oliwa z oliwek, na której powinniśmy smażyć obiady, a także dodawać ją do sałatek, czy jako przyprawę do dań głównych. W diecie śródziemnomorskiej ważne są także sery i jogurty, trochę mniej ryby, a w dalszej kolejności drób i jaja.

Najmniej ważne jest czerwone mięso – tego przede wszystkim powinniśmy wystrzegać się układając menu.

http://epelo.pl/Asortyment_Fryzjerstwo_WLOSY_Koloryzacja-wlosow(2,21860,).aspx